I hereby declare that I will use the electronic library contents in compliance with COPYRIGHT AND RELATED RIGHTS ACT, Article 24, paragraph 1, item 9, only for scientific, cultural and educational purposes, without commercial gain, without commercial interest and non-profit.No Yes
Continuing Education of The Midwife. Innovative Educational Approaches // Продължаващото обучение на акушерката – иновативни образователни подходи
Date
2020Author
Pavlovska, Zhana
Павловска, Жана
Zhana.Pavl0vska@mu-varna.bg
Metadata
Show full item recordAbstract
The purpose of the study is based on the analysis of continuing midwifery education in European countries and the opinion of respondent groups. We present a SWOT analysis of the ongoing education for midwives in Bulgaria and an innovative model for evaluating continuing education results.
The comparative analysis of the systems for continuing education in Europe reveals that education in Bulgaria meets the requirements in some parts only – there are no standards and quality assessment methods. We encountered a statistically significant correlation between the acquisition of qualifications, age and educational degree. Healthcare managers are more motivated than midwives; students show a good attitude for continuing education.
The synchronization of professional competence with European policies, partial autonomy and scientific progress is the main ground for developing an innovative Continuing education assessment model. It will strengthen awareness and control over the implementation of continuing education, will motivate midwives and will trigger managers and employers’ initiatives related to professional development, according to experts. The proposed accreditation will increase the quality of continuing education, will facilitate the introduction of a unified credit system and standards. Цел на проучването е на базата на направен анализ на продължаващото акушерско обучение в европейските системи и проучено мнение на групи респонденти, да се направи SWOT анализ на съществуващата действителност у нас и се предложи иновативен модел за оценка на резултатите от продължаващото обучение.
Сравнителният анализ на системите за продължаващо обучение в Европа показа, че обучението в България отговаря на изискванията отчасти – липсват стандарти и качествени методи за оценка. Открихме статистически значими зависимости между придобиването на квалификации, възрастта и образователната степен. Ръководителите по здравни грижи са по-мотивирани от акушерките, студентите показват добра нагласа за продължаващо обучение.
Синхронизирането на професионалната компетентност с европейските политики, частичната автономност и научния напредък са основни причини за разработване на иновативен Модел за оценка на продължаващо обучение. Според експертите той ще засили информираността и контрола по осъществяване на продължаващото обучение, ще мотивира акушерките и ще активира ръководители и работодатели, във връзка с професионалното развитие. Предложената акредитация ще повиши качеството на продължаващото обучение, ще улесни въвеждането на единна кредитна система и стандарти.