dc.creator | Mollova, Katya | EN |
dc.creator | Моллова, Катя | BG |
dc.date.accessioned | 2024-03-07T11:13:41Z | |
dc.date.available | 2024-03-07T11:13:41Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://repository.mu-varna.bg/handle/nls/3647 | |
dc.description.abstract | The training in the Rehabilitation therapist speciality is a process that needs to change, given the rapidly developing technologies in education and science in general. This transformation involves moving away from passive traditional methods of learning and knowledge transmission towards interactive learning, which prioritizes engaging students and encouraging their active involvement in the learning process. It aims to develop and strengthen the abilities of the future rehabilitator to effectively apply the learned knowledge and skills in an actual professional environment. The interactive methods provide a deeper understanding of the learning material and the formation of professionally relevant competencies. By applying models based on interactive methods in practical kinesiotherapy and therapeutic massage classes, students are more active, much closer to the actual clinical environment, satisfied with the efforts made, and improved skills and competencies. The practical knowledge, skills, and competencies acquired during the practical training significantly impact the final results in implementing quality rehabilitation activities and are a factor for the student's successful performance in their future professional practice. | en_US |
dc.description.abstract | Обучението в специалност „Рехабилитатор“ е процес, който се нуждае от промяна, предвид бързо развиващите се технологии в образованието и науката като цяло. Тази промяна включва преодоляването на пасивния характер на традиционното обучение от предаване на знания към интерактивно обучение, което поставя акцент върху стимулиране на активното участие и взаимодействие на студентите в обучителния процес. То има за цел да развие и затвърди способностите на бъдещия рехабилитатор към ефективно прилагане на научените знания и умения в реалната професионална среда. Чрез интерактивните методи се предоставя по-дълбоко разбиране на учебния материал и формиране на професионално значими компетентции. С прилагането на модели, базирани на интерактивни методи в практическите занятия по кинезитерапия и лечебен масаж, студентите са по-активни, много по-близко до реалната клинична среда, удовлетворени от положените усилия, усъвършенствани умения и компетентнции. Придобитите практичеки знания, умения и компетенции по време на практическото обучение оказват съществено въздействие върху крайните резултати при изпълнението на качествени рехабилитационни дейности и са фактор за успешното представяне на студентите в бъдещата им професионална практика. | BG |
dc.publisher | Medical University of Varna | en_US |
dc.subject | interactive learning | en_US |
dc.subject | rehabilitator | en_US |
dc.subject | kinesiotherapy | en_US |
dc.subject | therapeutic massage | en_US |
dc.subject.classification | Здравни грижи / Auxiliary Healthcare | en_US |
dc.title | Impact of Interactive Technologies for Establishing Professional Competencies in Students of the Rehabilitation Therapist Speciality // Влияние на интерактивните технологии за формиране на професионални компетенции при студентите от специалност рехабилитатор | en_US |
dc.type | thesis | en_US |
eprmuv.creator.email | oa@mu-varna.bg | en_US |
eprmuv.department | Катедра по здравни грижи / Department of Nursing Care | en_US |
eprmuv.institution | Medical University of Varna | en_US |
eprmuv.pages | 144 | en_US |
eprmuv.publication.place | Varna | en_US |
eprmuv.thesis.degree | phd | en_US |
eprmuv.thesis.type | doctoral | en_US |