Показване на основна информация на публикация
Immunisation Calendar and Vaccinations in Bulgaria - Current Trends, Problems and Options for Resolution // Имунизационен календар и ваксинации в България – съвременни тенденции, проблеми и възможности за решаването им
dc.creator | Александрова, Ваня | BG |
dc.creator | Alexandrova, Vanya | EN |
dc.date.accessioned | 2022-02-22T13:55:07Z | |
dc.date.available | 2022-02-22T13:55:07Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://repository.mu-varna.bg/handle/nls/1858 | |
dc.description.abstract | Мотивация за осъществяване на проучването е нарастващия проблем с антиваксърски движения в обществото и ролята на общопрактикуващите лекари за справяне с него. Изнесените данни в проучването разясняват основните фактори за колебание сред родители и бъдещи родители, както и гледната точка на общопрактикуващите лекари. Тенденцията към повишаване на отказите от ваксини е свързана с някои социално-демографски черти на родителите. Детските консултации могат ефективно да се използват за справяне с този проблем чрез активна промоция на имунопрофилактиката. Необходимо е повишаване на квалификацията на общопрактикуващите лекари в тази област чрез допълнителни обучителни курсове и медицински ръководства с актуална информация за ваксините, противопоказания за поставянето им и имунизиране при по-специфични състояния. По този начин представените доказани медицински факти и световни препоръки от тях ще мотивират повече родители да ваксинират децата си. Това ще доведе до повишаване на ваксинационното покритие в страната ни. За осъществяването на промяна е необходима съвместна работа между здравните институции, медицинските специалисти, както и медийни и социални платформи за информиране на обществото за положителните ефекти от поставянето на ваксини и важността от поддържане на висок стадиен имунитет. | BG |
dc.description.abstract | Motivation for the study is the growing problem of anti-vaccination movements in society and general practitioners' role in dealing with it. The data presented in the study explain the main factors of hesitation among parents and future parents and the point of view of general practitioners. The tendency to increase the refusal of vaccines is related to some socio-demographic features of the parents. Paediatric counselling can effectively address this problem through the active promotion of immunoprophylaxis. It is necessary to improve the qualification of general practitioners in this field through additional training courses and medical guides with up-to-date information about vaccines, contraindications for their administration and immunization in more specific conditions. In this way, the presented proven medical facts and world recommendations will motivate more parents to vaccinate their children. This will lead to an increase in vaccination coverage in our country. The implementation of the change requires joint work between health institutions, medical professionals, as well as media and social platforms to inform the public about the positive effects of vaccines and the importance of maintaining high-level immunity. | en_US |
dc.publisher | Medical University of Varna | en_US |
dc.subject | immunisation | en_US |
dc.subject | vaccination | en_US |
dc.subject | anti-vaccination movements | en_US |
dc.subject | refusal of vaccines | en_US |
dc.subject.classification | Oбща медицина / General Medicine | en_US |
dc.subject.classification | Ваксини / Vaccines | en_US |
dc.title | Immunisation Calendar and Vaccinations in Bulgaria - Current Trends, Problems and Options for Resolution // Имунизационен календар и ваксинации в България – съвременни тенденции, проблеми и възможности за решаването им | en_US |
dc.type | thesis | en_US |
eprmuv.creator.email | vanya.alexandrova@mu-varna.bg | en_US |
eprmuv.department | Катедра по обща медицина / Department of General Medicine | en_US |
eprmuv.institution | Medical University of Varna | en_US |
eprmuv.pages | 145 | en_US |
eprmuv.publication.place | Varna | en_US |
eprmuv.thesis.degree | phd | en_US |
eprmuv.thesis.type | doctoral | en_US |