Декларирам, че ще използвам предоставените материали от електронната библиотека съобразно чл.24, ал.1, т.9 от ЗАКОН ЗА АВТОРСКОТО ПРАВО И СРОДНИТЕ МУ ПРАВА единствено и само за научни, културни и образователни цели, без извличане на търговска полза, без търговски интерес и без цел печалба.Не Да
Corporate Social Responsibility in the Business Strategies of Pharmaceutical Companies in Bulgaria // Корпоративната социална отговорност в бизнес стратегиите на фармацевтичните компании в България
Дата
2022Автор
Kostadinov, Yuliyan
Костадинов, Юлиян
oa@mu-varna.bg
Резюме
The thesis presents an analysis of the theoretical and methodological foundations of corporate social responsibility (CSR) with a particular focus on its integration into the business strategies of pharmaceutical companies operating on the Bulgarian market. In the course of research, the existing knowledge about the concept and essential characteristics of CSR is supplemented with a "complementary" definition for the pharmaceutical sector. The dissertation presents the results of a targeted study on CSR among managers and medical representatives of leading pharmaceutical companies in Bulgaria. An added value of the study is the selection of good CSR practices in pharmaceutical companies operating on the Bulgarian market and global companies outside the pharmaceutical industry. The priority areas of the application of CSR and the stakeholders involved in the process of introduction and development of CSR in pharmaceutical companies have been established. An adapted model for working with stakeholders in the implementation of CSR by pharmaceutical companies operating on the Bulgarian market is proposed. An integrated model for introducing and developing CSR in the business strategies of pharmaceutical organizations in Bulgaria is constructed together with an algorithm for its application. The thesis concludes with recommendations for introducing and developing CSR in the pharmaceutical sector at the national and organizational levels. Дисертацията обхваща анализ на теоретико-методологическите основи на корпоративната социална отговорност (КСО) със специален фокус върху интегрирането й в бизнес стратегиите на фармацевтичните компании, опериращи на българския пазар. В хода на изследването съществуващите знания за понятието и съществените характеристики на КСО се доразвиват с „допълваща“ дефиниция на фармацевтичния сектор. Представени са резултати от целенасочено проучване в областта на КСО сред мениджъри и медицински представители на водещи фармацевтични компании в България. Добавена стойност на изследването е подборът на добри практики по КСО във фармацевтични компании, опериращи но българския пазар и световни компании извън фармацевтичната индустрия. Установени са приоритетните области на приложение на КСО и заинтересовани страни, участващи в процеса на въвеждане и развитие на КСО във фармацевтичните компании. Предложен е адаптиран модел за работа със заинтересованите страни при прилагането на КСО от фармацевтични компании, опериращи на българския пазар. Конструиран е интегриран модел за въвеждане и развитие на КСО в бизнес стратегиите на фармацевтичните организации в България и алгоритъм за неговото приложение. Дисертацията завършва с препоръки за въвеждане и развитие на КСО във фармацевтичния сектор на национално и организационно ниво.